Kristof Tersago, projectmanager voor het leven

Beluister hier de podcast “De Werkvloer” met Kristof Tersago, projectmanager en eigenaar van ‘Your Solution’.

Podcast De Werkvloer – #11 – Kristof Tersago, projectmanager voor het leven

Over Kristof…

Kristof Tersago is een echte projectmanager. Hij ademt, drinkt en eet projecten. Ik leerde hem zes jaar geleden kennen. Hij leidde toen een projectteam dat in stond voor het uitbouwen van een farmaceutische tabletten-fabriek. Ik raakte onder de indruk van zijn vaardigheden.

Kristof startte zijn carrière als project planner, maar nam al snel de rol van projectmanager op. Kristof focust zich op projecten in de farmaceutische, cosmetische en voedingssector.

Kristof Tersago, projectmanager

Projecten managen gaat voornamelijk over het managen van verwachtingen.

Verwachtingen van opdrachtgevers, maar ook van teamleden.

Kristof Tersago, projectmanager en eigenaar van ‘Your Solution’.

In de podcast vertelt Kristof over:

  • dat een typische dag als projectmanager niet bestaat;
  • hoe hij als project-planner startte;
  • dat hij de job als projectmanager slechts deels via school meekreeg;
  • wat hem aantrekt in de job van projectmanager;
  • het klankbord dat hij in het begin van zijn loopbaan miste;
  • hoe hij zijn job als projectmanager opneemt;
  • het belang van de planningsfase in projectmanagement;
  • het samenstellen van een projectteam en moeilijkheden die je daarmee kan tegenkomen;
  • het belang van de waarom-vraag bij het bepalen van een project;
  • de noodzaak van goede documentatie en communicatie;
  • de hindernissen tijdens een project;
  • het belang van deep work;
  • het zakgeld-contract;
  • hoe hij omgaat met stress, ook al is hij erg betrokken bij zijn werk;
  • hoe projectmanagement de politiek (niet) kan redden;
  • zijn ambities en toekomstige projecten.

Referenties:

  • Kristof Tersago kan je hier contacteren;
  • het boek ‘Start With Why’ van Simon Sinek vind je hier;
  • het boek ‘Deep Work’ van Carl Newport vind je hier;
  • het boek ‘Seven Habits of Highly Effective People’ van Stephen R. Covey vind je hier;
  • het boek ‘Getting Things Done’ van David Allen vind je hier.

< Vorige

Help, mijn baas luistert niet!

Volgende >

Successen vieren

Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen? Contacteer ons!

Maak kennis met Lean Leadership

Download het e-book!